De ce ar trebui să consumăm cât mai multe fructe?

De ce ar trebui să consumăm cât mai multe fructe?

 

Pe scurt, pentru că ele conțin vitamine, minerale și multe, multe fibre, de care organismul nostru are mare nevoie! Fructele și legumele sunt unele dintre cele mai sănătoase alimente pe care să le consumăm. Astăzi, noi vom vorbi despre fructe.

 

Fructele ne aduc multiple beneficii. Pe lângă faptul că sunt delicioase – parfumate, dulci sau acrișoare, zemoase sau mai puțin zemoase – ne aduc și un aport considerabil de elemente pe care corpul nostru le transformă în energie sau care ne ajută să luptăm împotriva radicalilor liberi, căci fructele mai sunt și niște surse excelente de antioxidanți.

 

Unele fructe au mai mult zahăr, astfel că ar trebui evitate de persoanele care au probleme cu glicemia. Pe de altă parte, numeroase fructe, cu un conținut mai redus de zahăr, sunt mai multe decât indicate chiar și diabeticilor. Important de reținut este că fructele nu se consumă niciodată seara, nici măcar de către persoanele sănătoase. Consumul de fructe este indicat să aibă loc în timpul zilei, la o gustare.

 

Interesant este că foarte multe despre ceea ce conțin fructele aflăm pe baza culorii pe care o au. Mai jos, câteva exemple.

 

Astfel, fructele de culoare roșie sunt renumite pentru faptul că au un conținut foarte mare de antioxidanți și substanțe nutritive. Sunt bune pentru inimă, creier și memorie, dar și pentru a ne proteja față de celulele canceroase. Ex. zmeură, cireșe, fructe de pădure.

 

Cele portocalii sunt bogate în beta-caroten, antioxidanți și vitamina C. Sunt benefice pentru vedere, pentru piele și pentru fortificarea sistemului imunitar. Ex.: piersici, caise.

 

Fructele verzi conțin, de regulă, mult calciu și multă clorofilă. Sunt bune pentru oase și ochi. Ex.: mere verzi, kiwi.

 

Cum spuneam, conținutul de vitamine al anumitor fructe este unul dintre lucrurile pe care trebuie să avem în vedere atunci când alegem ce fructe să consumăm.

 

Caisele au vitaminele A, C, E și un întreg complet de B-uri, dar mai conțin și minerale ca fierul, potasiul, calciul sau magneziul. Foarte important este și conținutul lor de beta-caroten și de taninuri!

 

Piersicile conțin mult beta-caroten, un antioxidant esențial, dar și vitaminele A, B și C, precum și minerale ca magneziul, potasiul, zincul, fierul sau calciul.

 

Cireșele sunt deosebit de bogate în antioxidanți. Conțin și o cantitate semnificativă de vitamina A, B și C, dar și de potasiu, calciu, magneziu și fosfor. Sunt foarte bune pentru reducerea inflamațiilor din corp. 

 

Vișinele conțin vitaminele A, C și E, un întreg complex de B-uri, precum și minerale ca potasiul, calciul, fierul, magneziul sau zincul. Sunt bogați în antioxidanți, dar și în betacaroten, care ajută la menținerea elasticității pielii.

 

Perele conțin vitamina A și C, precum și un complex de B-uri. Nu le lipsesc nici mineralele: sunt un aport serios de calciu, sodiu, potasiu și fosfor, dar și de acid folic, motiv pentru care le sunt recomandate femeilor însărcinate.

 

Conținutul de fibre al alimentelor este la fel de important ca cel de vitamine și minerale. Fibrele sunt nutrienți importanți și oferă numeroase beneficii organismului, fiind necesare pentru ca tractul digestiv să funcționeze în condiții optime: conținutul de fibre al alimentelor la obținerea unui tranzit intestinal bun. Ajută, deci, la prevenirea constipațiilor, ajută la controlul nivelului glicemiei, sprijină sănătatea sistemului cardiovascular ș.a.m.d.

 

Important de știut este că fibre se regăsesc numai  în alimentele de origine vegetală: fructe, legume, cereale, semințe și nuci. Produsele de origine animală NU conțin deloc fibre!

 

Sigur că cea mai bună variantă este să consumăm fructele crude sau proaspete, însă acest lucru nu este întotdeauna posibil. De aceea, o variantă bună este și compotul de fructe. Cele de la Mira Delicio îți vor încânta toate simțurile: arată apetisant, sunt parfumate și pline de savoare. Nu te vor dezamăgi, mai ales că rețetele noastre asigură o consistență perfectă pentru fructele conservate sub formă de compot.

 

Sursa foto: Pixabay

  

Comentarii